Pozycjonowanie stron

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny

Imię i nazwisko *

E-mail *

Nr. tel *

Adres strony *

Twoje uwagi

Co to jestpozycjonowanie?

Najprościej odpowiadając na to pytanie pozycjonowanie strony są to wszystkie działania podjęte w celu poprawny rankingu danej strony w wyszukiwarkach internetowych. Ranking określa pozycje jaki zajmuje strona podczas prezentacji wyników organicznych.

To właśnie pozycjonowanie sprawia, że jedne strony są wyżej od innych.

Co ma wpływ napozycjonowanie stron
w wyszukiwarkach?

Każda z wyszukiwarek ma własne metody ustalania rankingu stron internetowych podczas prezentacji wyników organicznych wyszukiwania. Jednak spośród dużej ilości tych czynników można wyróżnić kluczowe czynniki dla pozycjonowania.
Są to:
  • Treść strony internetowej
  • Przyjazność kodu źródłowego dla wyszukiwarki
  • Moc linków prowadzących do strony
Treść strony internetowej nie powinna być kopią treści z innej strony internetowej, jeżeli zależy nam na tym, by pozycjonować się lepiej od innych i nie natknąć się w trakcie prowadzenia działań link buidlingu na karę ze strony Google w postaci filtru za niskiej jakości treść znajdującą się na stronie. Jedną z najlepszych porad jakie słyszałem na temat tworzenia treści na stronę internetową brzmiała: „Publikuj na swojej stronie internetowej takie treści, by użytkownicy czytając treść na twojej stronie czerpali nową wiedzę”. Taka treść po pierwsze nie jest zduplikowana z innych portali oraz sprzyja popularyzacji w social media – np. Facebook’u.
Pod pojęciem przyjazność kodu źródłowego kryje się cała tzw. optymalizacja strony. Można do tego zaliczyć również optymalizację strony ze względu na użyteczność strony dla potencjalnego użytkownika. Kilka czynników związanych z optymalizacją, które mają wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce:

Tytuł strony

W tytule strony powinna znajdować się fraza, która w najbardziej zrozumiały a zarazem krótki sposób opisuje daną stronę internetową. Aby efekty pozycjonowania był największy – słowo kluczowe powinno znajdować się na początku tego tagu. Obecnie jedynym ograniczeniem co do ilości znaków w tytule strony jest szerokość paska naszej przeglądarki jednak nadal wielu ekspertów w dziedzinie optymalizacji twierdzi, że kluczowe dla zwiększenia efektów pozycjonowania strony jest pierwsze 70 znaków

Opis strony

Opis strony nie ma kompletnie znaczenia jeżeli chodzi o samo pozycjonowanie strony internetowej, ale ma wpływ na konwersję. Gdy prezentowane są wyniki organiczne wyszukiwania – opis strony może przyciągnąć uwagę użytkownika przez co kliknie właśnie w naszą stronę a nie stronę naszej konkurencji. Opis powinien zawierać maksymalnie 156 znaków, aby wyświetlał się w całości – jeżeli rozpatrujemy wyszukiwarkę Google, która dominuje w Polsce. Dodatkowo jeżeli opis strony ma słowa kluczowe, które użytkownik wpisał jako wynik zapytania do wyszukiwarki wtedy to zostają one pogrubione co poprawia konwersję strony.

Słowa kluczowe

Przyjęło się mówić, że słowa kluczowe opisujące stronę nie mają już wpływu na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Jednak takie przekonanie wśród wielu specjalistów zajmujących się pozycjonowanie sprawiło, że w sieci jest mnóstwo stron, które mają pozostawiony ten tag pusty. Obecnie zauważalna jest tendencja ku powrotowi do wypełniania tego tagu, gdyż pomaga to w pozycjonowanie stron. Powinno się tu wpisywać kilka słów opisujących stronę nie kilkadziesiąt jak to często bywa na audytowanych stronach.

Dowiedz się więcej o przyjazności kodu dla wyszukiwarki kontaktując się z naszym specjalistą ds. optymalizacji.

Celowo używamy pojęcia moc linków linków prowadzących do strony – pokazując, że nie ilość ma znaczenie. Odpowiednio dobrana strategia linkowania zewnętrznego tematyczność linków oraz miejsca z których są pozyskiwane mają kluczowe znaczenie dla procesu pozycjonowania strony.

Dowiedz się więcej o strategiach linkbuidingu kontaktując się z naszym ekspertem ds. strategii linkowania.

Inwestycja w SEO?

Pozycjonując stronę – zwiększasz ruch - dzięki, któremu zwiększasz świadomość marki. Jest to jedna z najlepszych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Po odpowiednio dobranych słowach kluczowych dla swego biznesu oraz przemyślanej strategii link buildingu będziesz się cieszył wzrostem sprzedaży twoich produktów lub usług. Każdą kampanie można mierzyć za pomocą programów Google Analytics oraz program mierzącym pozycje każdego dnia Twojej strony w wyszukiwarce internetowej.

SPRAWDŹ NAS!