Popularność kart podarunkowych w galeriach handlowych
Często, kiedy nie mamy pomysłu na prezent dla bliskich, sięgamy po rozwiązania ostateczne. Dużą popularnością cieszą się w ostatnim czasie karty podarunkowe różnych sklepów albo po prostu całego centrum handlowego.
Karta podarunkowa w większości przypadków jest przedpłaconą kartą płatniczą, ważną na rok. Nie można jej przedłużać, a dostępne środki można wykorzystywać w większości sklepów na terenie danego Centrum Handlowego. W większości, bo zwykle wyłączone z programu są hipermarkety spożywcze, ale także niektóre cukiernie, kawiarnie, punkty usługowe, a także sklepy, które po prostu zrezygnowały z możliwości płacenia kartą galerii.
Przy zakupie karty podarunkowej nabywca często musi podpisać oświadczenie, w którym wyraża zgodę na pobieranie podstawowych danych osobowych przy zakupie, jak imię, nazwisko, adres zamieszkania. Wielu klientów jest mocno zdziwiona tym faktem, jednak dane są konieczne, wymaga ich administrator, którym zwykle jest angielski podmiot Flex-e-card.
Po co pobierane są dane osobowe? W celu zabezpieczenia karty na wypadek kradzieży, ewentualnych reklamacji, ale także w celu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy.
Karta podarunkowa do idealny pomysł na prezent dla tych, którzy nie wiedzą, co kupić na okolicznościowe imprezy. Trudno nam czasem trafić z konkretnym prezentem. Kupując kartę, dodatkowo dajemy możliwość dość dużego wyboru osobie obdarowanej. Sama decyduje, na co wyda pieniądze.
Z drugiej strony, ktoś bliski może pomyśleć, że po prostu nie chciało nam się bardziej postarać i poszliśmy na łatwiznę. Coś w tym jest – przecież teoretycznie moglibyśmy również dać komuś pieniądze.
Najbardziej popularne kwoty, na którą decydują się klienci? – 100, 200, 250 zł, choć zdarzają się także na wyższe nominały.
Jest wiele okazji, kiedy po prostu stajemy w kropce. Nie wiemy, co kupić danej osobie. Może warto pomyśleć wówczas o takim rozwiązaniu?