Specjalista Google Ads – kim jest? Na czym polega jego praca?

Umiejętności specjalisty Google Ads potwierdza między innymi certyfikat Google Ads. Do jego zdania można się przygotować, uczestnicząc w różnych kursach online. Jakie dokładnie umiejętności ma ekspert Google Ads i jakie są jego obowiązki? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym wpisie.

Kim jest ekspert Google Ads?

Specjalista Google Ads to ekspert w obszarze reklamy internetowej. Tworzy i optymalizuje kampanie na platformie Google Ads oraz nimi zarządza. Dysponuje obszerną wiedzą na temat funkcjonowania systemu reklamowego Google oraz umiejętnościami w zakresie wykorzystania narzędzi dostępnych na platformie do osiągnięcia biznesowych celów klientów.

Obowiązki specjalisty Google Ads

Ekspert Google Ads odpowiada za wiele działań, do których należy zaplanowanie kampanii, jej optymalizacja i raportowanie. Specjalista analizuje rynek, bada konkurencję, ustala cele reklamowe i tworzy strategię kampanii. Odpowiada także za selekcję odpowiednich fraz kluczowych – takich, które pełnią ważną funkcję dla biznesu klienta oraz mają potencjał wygenerowania ruchu i konwersji. Ponadto ekspert Google Ads opracowuje teksty reklam przyciągających uwagę użytkowników i zachęcających do kliknięcia.

Do ważnych działań specjalisty należy też monitorowanie wydajności kampanii, regulacja budżetu reklamowego, testowanie rozmaitych wariantów reklam i optymalizacja stron docelowych. Ekspert Google Ads śledzi wskaźniki wydajności (KPI), takie jak wskaźniki klikalności (CTR), konwersji (CR) i koszty kliknięcia (CPC) oraz przygotowuje raporty dla klientów. Analizując dane z kampanii Google Ads, identyfikując trendy i wyciągając wnioski, specjalista ulepsza strategię reklamową dla osiągnięcia lepszych wyników.

Jeśli potrzebujesz wsparcia specjalisty od kampanii Google Ads w Lublinie czy innej miejscowości, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads .

Umiejętności specjalisty Google Ads

Znajomość platformy Google Ads

Ekspert Google Ads powinien mieć gruntowną wiedzę dotyczącą funkcjonowania platformy Google Ads oraz rodzajów kampanii, takich jak:

  1. Kampanie w wynikach wyszukiwania (Search), które wyświetlają w odpowiedzi na zapytania użytkowników reklamy i pasują do wybranych słów kluczowych.
  2. Kampanie Display prezentujące reklamy na różnych stronach internetowych dopasowane do określonych tematów lub demografii.
  3. Kampanie Shopping promujące produkty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google z wykorzystaniem danych z kanału Google Merchant Center.
  4. Kampanie Video służące promocji treści wideo na platformie YouTube.
  5. Kampanie App mające na celu promocję aplikacji mobilnych.

Umiejętności analityczne

By podejmować dobre decyzje dotyczące optymalizacji kampanii, specjalista Google Ads musi też mieć umiejętności analityczne. Analiza danych z platformy dostarcza rozmaitych metryk, które są używane do oceny i poprawy wydajności reklam.

Twórcze podejście

Praca specjalisty Google Ads często wykracza poza analizę danych. Potrzebna jest także kreatywność, aby tworzyć przekonujące reklamy, opracowywać strategie dla różnych grup docelowych oraz eksperymentować z nowymi podejściami do optymalizacji.

Wiedza o rynku i branży

Ekspert Google Ads powinien też dokładnie zapoznać się z branżą, w której działa reklamowana firma, przeanalizować konkurencję, branżowe trendy i zachowania konsumenckie. Szczególnie jeśli prowadzi kampanie w mocno różniących się od siebie branżach, warto by dokładnie dopytał klienta o istotne kwestie.

Znajomość podstaw HTML i CSS

Chociaż nie jest to wymogiem, warto, by specjalista Google Ads miał podstawową wiedzę na temat HTML i CSS. Zrozumienie podstaw tych języków może mu ułatwić pracę z narzędziami analitycznymi i optymalizację kampanii reklamowych.

By stać się twórcą zyskownych kampanii, przyszły specjalista Google Ads musi poświęcić mnóstwo godzin na naukę. Wymienione umiejętności nie wyczerpują tego, co powinien umieć ekspert. Tym bardziej, że co jakiś czas pojawiają się aktualizacje Google Ads, które wymagają od dobrego specjalisty dokładnego zgłębienia.